tisdag 1 december 2009

Världsrekord!

Nu var andra tävlingsdagen avslutad och jag har simmat fyra av mina sju distanser. Igår blev det ett silver på 50 m frisim. Det kändes bra men va lite surt ändå för jag var bara 0,58 sek från guldmedaljen. Ett silver blev det även för Micke på 150 m Medley och guld och nytt världsrekord för Anders på 400 frisim!

I dag simmade jag 50m bröstsim och 50m fjäril. Och vet ni vad? jag slog världsrekord! På 50 m bröstsim i kortbana i klassen sb2. Det tog ett tag innan jag förstått att det var jag som slagit världsrekordet men det känns riktigt bra!

I morgon är det 200m frisim som gäller.

7 kommentarer:

Mariestadsborna sa...

Ett stort GRATTIS till dina framgångar i VM. Du är helt enkelt superbra. Vi såg ditt 200m lopp på nätet, och följer med spänning dina resterande lopp.
Lycka Till i fortsättningen.
//Ann o Göte

Anonym sa...

Åh va roligt, grattis!:D alla här hemma hälsar puss och kram! hälsa alla lycka till från mig, och ha en underbar tid där! Lycka till i dina kommande lopp!
Pussokram Victoria Eidenvall

Andreas sa...

Du ä grym Jennie. Bra jobbat och Grattis Fortsätt så, Trötthet är ju bara en känsla...


/Andreas

Carl R sa...

GRYMT JENNIE!

Anonym sa...

Coolt Jennie!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kör hårt imorgon! :D

// Christer

Anonym sa...

Du är verkligen fantastisk Jennie!!
Hoppas Du får kröna denna veckan med att ta guld i dagens lopp - 100 m fritt! Vi håller tummarna!!!
Ewa, Håkan, Pontus, Filip och Julia

Anonym sa...

Farmor och Farfar Garatulerar hjärtligt till Valrdsrekordet. Det stod på första sidan i dagens Skarborgsläns tidning. Vi tänker på dej så hoppas du har det bra. Stora famnen från din farmor och farfar.