söndag 15 november 2009

Snart åker vi!

Nu var det söndag och skola, träning och en tur till Örebro under gårdagen har vart på programmet denna vecka. Det var nämligen dags för årets sponsorsim. Två timmars simning blev det och jag hann simma 4250m. Jag har inga bilder från sponsorsimmet så jag bjuder på en bild från träningslägret i Thailand förra året istället. Det var i denna bassäng vi tränade inför Paralympics i Peking 2008. Nu är det inte långt kvar. Bara åtta dagar tills resan börjar. Resan mot VM i kortbana i Rio de Janeiro. Nästa måndag åker vi. Eller resan mot Brasilien börjar egentligen inte fören på tisdagen. Truppen ska mötas upp i Stockholm måndag kväll och så går flyget tisdag morgon. Det ska bli riktigt roligt att komma dit och tävla igen. Jag var där en vecka i sommras då jag blev inbjuden till en tävling, då var det vinter i Brasilien och ungefär 25°. Nu är det vår/sommar där så det lär ju vara lite varmare nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rio here we come! Oh yeah!

Lalle

Lallis sa...

Nuäre inte många dagar kvar! Jag är mega exalterad.

Anonym sa...

Hej!! Kom igen imorn för det är väl då vm börjar?Jag håller tummarna.Det är bra att jag kan hålla mig uppdaterad här för de är många som frågar på jobbet hur det går å jag är ännu mer nyfiken. Vad jag förstår från den övriga familjen så är det stranden som gäller för dem.Men imorn är dem å supportrar vid sim bassängen antar jag. Stort lycka till!!!Kram Lina,Andreas,Ludvig å Helmer